Navigation Menu

DİJİTAL PAZARLAMAYA STAR WARS ÜZEİRİNDEN BAKIŞ




     Dijitalleşen dünyada dijital pazarlamanın çağın yeni gözdesi olduğu bir gerçek. Pazarlama kısmında markaların, kampanyalarını, ürünlerini duyurması, kendinden söz ettirmesi için çok etkili ve aynı zamanda çok da geniş kapsamlı bir mecra.  Bu konuyu bir marka üzerinden inceleyecek olursam bu başlı başına kendi içinde bir pazarlama stratejisi olan, diğer markalarla da iş ortaklığı kuran Star Wars olur. Star Wars’un seneler boyunca yaptığı filmlerden elde ettiği kar kadar, sunmuş olduğu katma değerle de sadece bir film olmaktan çıktı ve bir fenomen haline geldi. 


  Seneler geçtikçe bulunduğu konumun hep üstüne çıktı. Zamanla adından daha çok bahsettirdi. Bilenlere kendini daha da iyi tanıttı, bilmeyenlere ise seneler içinde kendini tanıtmayı başardı.  Sevenleri kadar sevmeyenlerin de adından bahsetmesi Star Wars’u çok konuşulan bir marka haline getirdi. 


  Star Wars’un izleyicisi ile bu kadar duygusal bağ oluşturmasının nedeni belli bir hikâyenin üzerine kurulması. Aynı zamanda hedef kitlesini geniş tutup, belirli bir yaş gurubuna bağlı kalmamayı hedeflemiş olması. Böylelikle her yaş grubuna hitap edip, ulaşabildiği insan sayısını arttırmış oldu. Bunun için Legolar, bardaklar, yastıklar, çantalar ve birçok ürün piyasaya sürdü. Ürünlerin haricinde animasyon filmler yaptı.  Bunlardan da büyük gelirler elde etti. Geniş bir kitleye yayılan StarWars’u başka markalar anlaşmalar yaparak reklamlarında içerik olarak kullandı.





Star Wars'un filmleri çıkmadan birkaç ay önceden internette viral reklamları dönüyor. Markayı ne göze sokarak ne de tamamen gizleyerek yapılan bu reklamlar, ağızdan ağza dolaşarak birden yayılıyor ve sosyal medya üzerinden büyük paylaşımları oluyor. Bunun bir örneğine tıklayarak bakabilirsiniz.


  Bir ayrı pazarlama stratejisi olarak son film vizyona girmeden 1 sene öncesinde teaserlar yayınlayarak izleyici kitlesi üzerinde merak uyandırdı ve filme olan ilgiyi daha vizyona girmeden arttırdı.  Serinin 17 aralık 2017’de vizyona girmesi beklenen The Last Jedi filmi de daha şimdiden sosyal medya üzerinden konuşulmaya başlandı.Uzun soluklu bir kampanya olmasının haricinde, merak uyandırması ve insanların kendi aralarında konuşmasıyla da kendi kendine büyüyen bir organizma haline geldi.


  İzleyicisi ile etkileşim halinde olmayı başaran bir marka. Sosyal medya üzerinden hedef kitlenin ihtiyaçlarını, şikayetlerini değerlendiren, onlarla iletişime geçen, raporlama yapan ve buna göre hareket eden Star Wars ayrıca bunun için bir departman kurdu. Newyorktimes’ın makalesinden bir alıntı paylaşacağım;

“At a time when creating — and controlling — fan communities has become crucial to the success of all kinds of movies, the company that remains the most skilled at that art is Lucasfilm.”



 
  İzleyicisi ile etkileşim halinde ve fan topluluklarını kontrol etmede de başarılı. Bunun bir örneği; LucasFilm tarafından yapılan fan operasyonunda “Star Wars” kutlaması için 28 saat önceden gelip sıraya giren fanlara marka çalışanları 200 pizza ile geldi. 

  Bir markanın veya bir filmin pazarlaması yapılıyorken, kitle ile samimi bir ilişki kurmak, merak uyandırmak, sürekliliği sağlamak gerekir. Dijital mecrayı iyi kullanmak, doğru zamanda doğru işler yapıyor olmak, markayı daima yukarıya taşıyacaktır.



0 yorum: