
Seneler geçtikçe bulunduğu konumun hep üstüne çıktı. Zamanla adından daha çok
bahsettirdi. Bilenlere kendini daha da iyi tanıttı, bilmeyenlere ise seneler
içinde kendini tanıtmayı başardı. Sevenleri kadar sevmeyenlerin de adından
bahsetmesi Star Wars’u çok konuşulan bir marka haline getirdi.

Star Wars’un
izleyicisi ile bu kadar duygusal bağ oluşturmasının nedeni belli bir hikâyenin
üzerine kurulması. Aynı zamanda hedef kitlesini geniş tutup, belirli bir yaş
gurubuna bağlı kalmamayı hedeflemiş olması. Böylelikle her yaş grubuna hitap edip,
ulaşabildiği insan sayısını arttırmış oldu. Bunun için Legolar, bardaklar,
yastıklar, çantalar ve birçok ürün piyasaya sürdü. Ürünlerin haricinde
animasyon filmler yaptı. Bunlardan da
büyük gelirler elde etti. Geniş bir kitleye yayılan StarWars’u başka markalar anlaşmalar
yaparak reklamlarında içerik olarak kullandı.
Star Wars'un filmleri çıkmadan birkaç ay önceden internette viral reklamları
dönüyor. Markayı ne göze sokarak ne de tamamen gizleyerek yapılan bu reklamlar,
ağızdan ağza dolaşarak birden yayılıyor ve sosyal medya üzerinden büyük paylaşımları
oluyor. Bunun bir örneğine tıklayarak bakabilirsiniz.

İzleyicisi ile etkileşim halinde olmayı başaran bir marka. Sosyal medya
üzerinden hedef kitlenin ihtiyaçlarını, şikayetlerini değerlendiren, onlarla
iletişime geçen, raporlama yapan ve buna göre hareket eden Star Wars ayrıca
bunun için bir departman kurdu. Newyorktimes’ın makalesinden bir alıntı
paylaşacağım;
“At a time when creating — and controlling — fan communities has become crucial to the success of all kinds of movies, the company that remains the most skilled at that art is Lucasfilm.”

İzleyicisi ile etkileşim halinde ve fan topluluklarını kontrol etmede de başarılı. Bunun bir örneği; LucasFilm tarafından yapılan fan operasyonunda “Star Wars” kutlaması için 28 saat önceden gelip sıraya giren fanlara marka çalışanları 200 pizza ile geldi.
Bir markanın veya bir filmin
pazarlaması yapılıyorken, kitle ile samimi bir ilişki kurmak, merak uyandırmak,
sürekliliği sağlamak gerekir. Dijital mecrayı iyi kullanmak, doğru zamanda
doğru işler yapıyor olmak, markayı daima yukarıya taşıyacaktır.
0 yorum: