Navigation Menu

SOSYAL MEDYA KAMPÜSÜ:3.HAFTA


MURAT CAN ŞAHİNOĞLU İLE KULLANICI DENEYİMİNDE OPTİMİZASYON

Sosyal medya kampüsünde 3. haftamız... İlk başlarda nasıl bir dünyaya girdiğimizin farkına varamadık sanırım. Öyle geniş kapsamlı bir yer ki her şeyi düşünmek zorundasınız.
Optimizasyon yapmak için kesinlikle araştırma yapılması gerekiyor.  Bunlarında yoruma dayalısı, rakamsal veriye dayalısı baya geniş bir yol yani.. Biz de bugün ki derste bunları inceledik ne gibi optimizasyon testleri var (benim bildiğim sadece A/B testiydi.) Kullanıcıya ne gibi testler yapılıyor , bunların sonuçlarına göre nasıl bir yol izleniyor gibi bir çok sorunun cevabını bulduk.










İlk dersimizden sonra baya bir bilgi yüklendik,yorulduk derken dışardan bi koku.. Okan Karacan bize Uzunköprü Köftecisi'yle ziyafet hazırlamış. Ben ki et yemeyen birisi olarak o köfteleri kaşla göz arasında bitirdim. Bir köftenin iyi pişmesi için 40 kez çevrilmesi gerekiyormuş. Gizli lezzet sırlarını soslarını öğrendim ama söylemem :))











BATURAY ELÖNÜ İLE DİJİTAL MARKA YÖNETİMİ VE STRATEJİ PLANLAMA

 #SosyalMedyaKampüsü kurucusu Baturay Bey ile ikinci dersimizi yaptık. Nasıl kişilere nasıl içerik paylaşabilirz? markayı nasıl samimi hale getirebilir ve kitleye benimsetebiliriz? gibi bizim için asıl önemli olan konuların cevaplarını aldık. Ayrıca mezun olmamız için bir proje sunmamız gerekiyor. Proje konularımız ve yapacaklarımız hakkında bilgi sahibi olup işe koyulduk.. 




AYŞENUR DAĞGECEN İLE BRIEF

Brief en önemli konulardan birisiydi. hep duyuyordum brief brief.. Ne bu brief?? Ayşenur Hanım'da bize marka tarafından nasıl Brief verilmeli, nasıl Brief verilmemeli?! gibi temel bilgileri verdi.

Her markanın bir delici içgörüsü olur. İlham veren, dikkat çeken.. Bir örnek üzerinden gittik. Size de bu şekilde aktaracağım ve direk kafanızda bir şeyler şekillenmeye başlayacak.

Delici İgörü   -> İnsan acıkınca huysuzlaşır.
Marka Rolü   -> Snickers açlığını yatıştırır.
Marka İmzası -> Açken sen,sen değilsin!

 Bir markanın brief verirken şu konulara değinmesi gerekir
1) Markanın geçmiş hikayesi
2) Markanın sahip olduğu değerler ( Marka ikonu, jingle vs.)

Koca bir dersten aklımda kalan notlar bunlar. Örnek üzerinden gidip dersi anlamak benim için her zaman daha keyifli olmuştur.
Günün en sevdiğim kısmı Ayşenur Hanım'dan gelen süprizler.. #SosyalMedyaKampüsü eğitimi farkı deyip havamı atayım..













0 yorum: